Autoceļu nozari jau nākamgad var piemeklēt finanšu krahs, katastrofas priekšvakarā arī autoceļi

Ar šādiem apokaliptiskiem paredzējumiem vakar sabiedrību uzrunāja biedrības Latvijas ceļu būvētājs (LCB) vadība un ceļu būves nozares speciālisti, kas aizvien skaļāk iezvana trauksmes zvanu par situāciju nozarē. Valsts amatpersonu līdzšinējā nevēlēšanās ieklausīties ceļinieku problēmās varot novest arī pie tā, ka, sekojot zemnieku paraugam, Rīgas ielās traktoru vietā parādās ceļa ruļļi.

Ceļinieki norāda, ka pašreizējā valsts amatpersonu gausā rīcība raisa pamatotas bažas par to, ka 2014. gadā līdz šim galvenokārt uz ES fondu līdzekļiem balstītā ceļu būve var palikt tikai pie valsts finansējuma, kas pēdējos gados ir bijis tikai piliens lielajā vajadzību jūrā. 
LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš spriež, ka ES fondu plānošana 2014.-2020. gada periodam beigsies ne ātrāk kā šā gada vidū, un tas nozīmē tikai to, ka 2014. gadam paredzētos ES līdzekļus varēs sākt izmantot ne ātrāk kā 2015. gadā.

Kā risinājumu problēmai ceļinieki izteikuši aicinājumu Satiksmes ministrijai (SM) 2014. gadā nodrošināt ceļu būvei un atjaunošanai vismaz 60% no finansējuma, ko veido veido ceļu lietotāju maksājumi un kas paredzēts arī likumdošanā, tālākā perspektīvā paredzot arī visu 100% atvēlēšanu nozarei. A. Bērziņš atzīmēja, ka, piemēram, 2012. gadā iekasētais akcīzes un transporta nodoklis sasniedza 326,93 miljonus latu, no šīs summas tikai 67 miljoni latu jeb nepilni 20% ir atvēlēti autoceļiem. LCB vadītājs uzsver, ka nozarei nav pieņemams SM piedāvātais risinājums 2014. gadā atvēlēt ceļiem 20% no ceļu lietotāju maksājumiem, tālāk katru gadu palielinot šo skaitli par 10%, līdz 2020. gadā tas būs sasniedzis 80%.

Kontrastam ceļinieki atzīmē situāciju Igaunijā, kur jau 1995. gadā likumā tika noteikts, ka 75% no degvielas akcīzes tiek novirzīti autoceļiem, un šis likums kopš pieņemšanas ne reizi nav aiztikts. Tikmēr Autoceļu likums Latvijā kopš 1994. gada ir grozīts 17 reizes, no tām 16 reizes ar mērķi samazināt ceļu finansējumu.

Spridzāns: Ar nelielām investīcijām Ķemeru sanatorija varētu atsākt darbu

01.02.2013

Rīt informēs par situāciju mājokļu tirgū pēdējā gada laikā

04.02.2013

Vēlaties uzzināt, cik lielu kredīta summu varat saņemt?

  • Iegādājoties mājokli jaunajā projektā, finansējuma apjoms līdz 85% no īpašuma tirgus vērtības.
  • Ar valsts garantiju finansējums var sasniegt līdz pat 95% no Jūsu nolūkotā mājokļa tirgus vērtības.
  • Pieteikties valsts garantijai Altum programmas ietvaros var jaunie speciālisti ar augstāko vai vidējo profesionālo izglītību vecumā līdz 35 gadiem, kā arī ģimenes, kuru apgādībā ir bērni līdz 23 gadu vecumam (ieskaitot).

Aktuālākie jauno projektu piedāvājumi vienuviet!

  • Piedāvājumi dažādām auditorijām: gan praktiska plānojuma ekonomiskās klases dzīvokļi ar pilnu apdari, gan energoefektīvas privātmājas Pierīgā, gan dzīvokļi Rīgas centrā.
  • Apskati projektus ne vien fotogrāfijās, bet izstaigā tos arī 360 grādu virtuālajās tūrēs.
  • Atrodi savam dzīvesstilam un iespējām piemērotāko mājokli, kā arī uzzini par jaunajiem projektiem, kurus vēl tikai attīstīs.

Lasītākās ziņas

1

Dārzciema pērle – elegants dzīvoklis ar septiņām istabām

2

"Magdelēnas kvartālā" pārdots jau katrs ceturtais dzīvoklis

3

Maskavas forštate – no rīdzinieku bieda līdz unikālai dzīvesvietai ar milzīgu potenciālu

4

Viens no arhitekta Modra Ģelža pēdējiem veikumiem – privātmāja Mežaparkā

5

Atvērto durvju dienas - noķer "Lielo lomu" Rīgas centra jaunajos projektos

6

Privātmāja Amatniekos, kurā izmantoti oriģināli interjera dizaina risinājumi

City24 redaktora izvēle

alt

Rudens mājīgums uz tava balkona

alt

Mārupe – iecienītais Pierīgas ciemats, kur harmoniska vide satiek mūsdienu komfortu

alt

No īpašnieka: četri moderni dzīvokļi, kuros baudīt galvaspilsētas šarmu