„Realia” vadītājs – klienti gaida profesionālu apkalpošanu

Cik sen „Realia” darbojas Latvijas nekustamo īpašumu tirgū?

Uzņēmums „Realia” Latvijā tika izveidots 2001. gadā. Esam Igaunijā šobrīd lielākās nekustamo īpašumu kompānijas „Realia Group” meitas uzņēmums. Igaunijā līdz šim „Realia” vārds bija vairāk pazīstams ar AS „Pindi Kinnisvara”, taču tagad arī igauņi pamazām pāriet uz vienoto preču zīmi „Realia”, kas būs atpazīstama abās valstīs. Latvijā „Realia” ir pilna pakalpojumu servisa uzņēmums nekustamo īpašumu starpniecības un vērtēšanas pakalpojumu jomā.

Kā ikdienā notiek sadarbība ar Igauniju?

Lai arī esam kopuzņēmums, ikdienā mūsu uzņēmumi Latvijā un Igaunijā darbojas neatkarīgi viens no otra. Tai pašā laikā kopīgi pozicionējam mūsu zīmolu, ir vairāki kopīgi projekti, piemēram, saistībā ar Krievijas tirgu, ir kopīgas apmācības un atpūtas pasākumi.

Vai fakts, ka esat kopuzņēmums, ir labvēlīgāks biznesam nekā nekustamo īpašumu kompānijām, kas veidotas tikai ar vietējo kapitālu?

Latvijā ir vairāki nekustamo īpašumu uzņēmumi, kas pārstāv ārvalstu zīmolus, neesam vienīgie. Savā ziņā sajūta, ka kompānijai ir aizmugure, ir pozitīva un ļauj justies pārliecinošāk, tas savukārt palīdz celt prestižu tirgū. Savukārt klientam svarīgākais ir servisa līmenis un apkalpošanas profesionalitāte. Klients ies pie tās kompānijas, kur tiks saņemts vislabākais serviss. Par to nepārtraukti domājam arī mēs.

Kādā veidā tiek paaugstināta „Realia” darbinieku profesionalitāte?

Vissvarīgākās ir darbinieku apmācības. Mācāmies gan uz vietas birojā, gan apmeklējam dažādas mācības, seminārus un citus profesionalitāti uzlabojošus pasākumus, ko piedāvā gan igauņu kolēģi, gan asociācija LANĪDA, gan citi sadarbības partneri. Katru nedēļu mums ir darbinieku apmācības birojā, piemēram, izspēlējam dažādas situācijas ar dažādiem objektiem. Darbinieka uzdevums ir noprezentēt kādu objektu pircējam, kura lomā iejūtas citi biroja kolēģi. Nereti pašam liekas, ka visu zina un māk, bet praksē sanāk sastapties ar ļoti dažādām situācijām un klientu jautājumiem. Ir jāmāk attiecīgi reaģēt un atbildēt.

Bieži klientu neizpratni raisa komisijas maksas apmērs par sniegto pakalpojumu. Kā Jūs viņiem skaidrojat, kāpēc jāmaksā tik un tik?

Ja cilvēks izvēlējies starpnieka pakalpojumu, tas skaidrs, ka viņam būs jāmaksā. Ja sniegtais serviss ir augstā līmenī un klientam bijis patīkami sadarboties, tad par komisijas maksu domstarpību parasti nav. Tāpēc mēs cenšamies nepārtraukti celt savu profesionalitāti un apkalpošanas standartus. Ja kāds vaicā, kā veidojas summa, mēs paskaidrojam, ka, lai klients saņemtu servisu, arī mums pašiem ir jāiegulda nauda tā uzlabošanā – mārketings, kompānijas tēls, apmācības utt. prasa investīcijas, bet galarezultātā ieguvējs būs klients.

Vai nekustamā īpašuma speciālistam jābūt apveltītam ar dabas dotu talantu šajā jomā vai arī visu šajā darbā var iemācīties?

Mēs uzskatām, ka tā ir sava veida diagnoze (smaida). Jā, var iemācīties, bet tad jābūt prātam ar sirdi savienotam. It kā darbs pats par sevi vienkāršs, bet nav arī sarežģīts, taču, ja ir kontakts starp prātu un sirdi, tad viss ies no rokas. Savukārt darīt darbu naudas dēļ nevar, tas nevar būt pašmērķis. Priekšstats, ka nekustamo īpašumu tirgotāji „peldas naudā” ir absolūti maldīgs, ja vēl pirms krīzes kādam tā nauda patiešām viegli nāca, tad šobrīd pilnīgo noteikti nē. Runājot par mūsu kompānijas darbiniekiem, viņiem visiem šis darbs ir sirdslieta, arī man pašam.

Kā veidojas nekustamo īpašumu datu bāze?

Tirgū šobrīd ir pietiekoši daudz objektu, ar ko strādāt. Ir daļa objektu, kas dublējas, proti, atrodas pārdošanā pie vairākām kompānijām. Tas ir tādēļ, ka klientam šķiet, ka, ja viņš savu īpašumu piedāvās uzreiz vairākiem aģentiem, īpašums tiks pārdots ātrāk. Realitātē tas nenotiek tik ātri, jo katrs aģents grib būt tas labākais un cenšas kaut nedaudz pazemināt pārdodamā objekta cenu, jo pircējs allaž izvēlēsies zemāko cenu. Mēs savukārt cenšamies klientiem piedāvāt ekskluzīvo pārdošanas līgumu.

Kas ir ekskluzīvais līgums un kādas priekšrocības iegūst klients?

Tas nozīmē, ka objekts būs izvietots tikai „Realia” datu bāzē un nekur citur. Vispirms mēs izvērtējam pārdodamo īpašumu un nosakām tā tirgus cenu. Tā ir summa, par kādu šo objektu var pārdot nevis kāds nereāls cipars, ko īpašuma pārdevējs ir iedomājies. Līgumā tiek noteikts laiks, ka mēs apņemamies pārdot objektu laikā līdz trīs mēnešiem. Vairums gadījumu tas arī izdodas un pat ātrākā laikā.

Vai internetā esošie sludinājumu portāli palīdz vai traucē Jūsu darbā?

Patiesībā vairāk traucē nekā palīdz. Nenoliedzami - tie ir viens no plašāk izmantotajiem instrumentiem, ko cilvēki lieto vēloties pārdot, iegādāties vai izīrēt īpašumus. Taču šajos portālos valda diezgan liels haoss. Pie mums „Realia” ieviesta jauna datorizēta sistēma, kas darbiniekiem palīdz vieglāk izsekot katra konkrētā objekta „vēsturei”, vieglāk veikt uzskaiti, reģistrēt klientu skatījumus, telefonzvanus utt. Savukārt viens no lielākajiem sludinājumu portāliem joprojām izmanto veco adrešu reģistru, kas apgrūtina ikdienas darbu.

Kas ir svarīgākie nosacījumi tiem klientiem, kas vēlas iegādāties īpašumu?

Vispirms cena, cena un vēlreiz cena. Pēc tam seko atrašanās vieta, pieejamā infrastruktūra un tikai tad pats objekts – kādā tehniskajā stāvoklī tas ir, vai remontējams, vai uzreiz var iet dzīvot. Daudzi pievērš uzmanību arī komunālo maksājumu apjomam un tam, cik liels nekustamā īpašuma nodoklis būs jāmaksā.

Vai eiro ienākšana nākamā gada 1. janvārī būtiski ietekmēs uzņēmuma darbību?

Domāju, ka nē. Tagad jau sen visi darījumi notiek eiro valūtā, lati parādās tikai grāmatvedības dokumentos. (smaida)

Kā vērtējat šo gadu – vai tas, kas tika plānots 2012. gadā ir piepildījies 2013.gadā?

Šogad izdarīts daudz, esmu apmierināts, lai gan vienmēr var labāk.

Ar kādām domām gaidāt nākamo gadu?

Viss būs atkarīgs no mums pašiem un mūsu profesionalitātes. Ceru, ka izdosies pozitīvi atrisināt jautājumu par uzturēšanās atļauju iegādi. Ceru arī, ka eiro ieviešana neatturēs cilvēkus īstenot plānus par īpašumu iegādi. Attiecībā uz mūsu biroja darbību plānojam palielināt darbinieku skaitu un atvērt arī atsevišķus birojus Rīgas mikrorajonos.

„Realia” piedalās arī sociālos labdarības projektos.

Nevar tikai visu laiku domāt par biznesu, ja vien ir iespēja, ir jāpalīdz un jāatbalsta tie, kam tas ir nepieciešams. Jau otro gadu palīdzam alternatīvās ģimenes mājai „Zvannieki”, kur dzīvo bērni ar dažādiem likteņiem. Ar mūsu atbalstu bērniem tiek piedāvāta iespēja regulāri apmeklēt dažādus kultūras pasākumus. Otrs projekts, kurā esam iesaistījušies, ir spēle „Jaunie Rīgas sargi”, kas ir aizraujošs piedzīvojums jauniešiem no 14 līdz 19 gadiem. Ar mūsu atbalstu Rīgas komandas uzvarētāji šogad varēja doties ekskursijā uz Helsinkiem. Šo sadarbību plānojam turpināt arī nākamgad.

Pievienojies City24.lv Facebook lapas faniem un uzzini svaigākos jaunumus!

Latvijas ģimenēm ir vajadzīgs valsts atbalsts mājokļa iegādei

22.11.2013

Būvniecības uzraudzībā sola reformas

26.11.2013

Vēlaties uzzināt, cik lielu kredīta summu varat saņemt?

  • Iegādājoties mājokli jaunajā projektā, finansējuma apjoms līdz 85% no īpašuma tirgus vērtības.
  • Ar valsts garantiju finansējums var sasniegt līdz pat 95% no Jūsu nolūkotā mājokļa tirgus vērtības.
  • Pieteikties valsts garantijai Altum programmas ietvaros var jaunie speciālisti ar augstāko vai vidējo profesionālo izglītību vecumā līdz 35 gadiem, kā arī ģimenes, kuru apgādībā ir bērni līdz 23 gadu vecumam (ieskaitot).

Aktuālākie jauno projektu piedāvājumi vienuviet!

  • Piedāvājumi dažādām auditorijām: gan praktiska plānojuma ekonomiskās klases dzīvokļi ar pilnu apdari, gan energoefektīvas privātmājas Pierīgā, gan dzīvokļi Rīgas centrā.
  • Apskati projektus ne vien fotogrāfijās, bet izstaigā tos arī 360 grādu virtuālajās tūrēs.
  • Atrodi savam dzīvesstilam un iespējām piemērotāko mājokli, kā arī uzzini par jaunajiem projektiem, kurus vēl tikai attīstīs.

Lasītākās ziņas

1

Āgenskalns - zaļais Pārdaugavas centrs un veclaicīgo namu mājvieta

2

Skandināvu stila funkcionalitāte pret padomju mantojumu

3

Purvciems - rajons, kur mijas padomju mantojums un mūsdienu modernisms

4

Tukuma pusē pārdošanā nonācis ekskluzīvs atpūtas komplekss

5

Klientu diena Klusā centra elitārajā dzīvojamā projektā J5

6

Klientu dienas Salienā: rezervē dzīvokli un saņem 1000 eiro vērtu IKEA dāvanu karti tā iekārtošanai

City24 redaktora izvēle

alt

"Bonava Latvija" uzsāk dzīvokļu pārdošanu vērienīgā jaunajā projektā Dreiliņos

alt

Mežaparks – zaļākā un prestižākā Rīgas apkaime, pār kuru laikam nav varas

alt

Viens no arhitekta Modra Ģelža pēdējiem veikumiem – privātmāja Mežaparkā