Moduļu mājas: Stratēģija – jaunā tirgū ieiet kā savējiem

Moduļu māju būvnieks VIA-S Modular houses šogad Lietuvā nodibinājis uzņēmumu noieta organizēšanai.  Par to informē biznesa un ekonomikas ziņu portāls db.lv

 

Šis ir jau otrais Kurzemes mazpilsētas Grobiņas ražotāja ārvalstu uzņēmums – 2011. gadā tika nodibināts uzņēmums Zviedrijā, kas veic tirgus pētījumus un aktīvi reklamē produktus Eiropas Savienības tirgū. Eksporta stratēģija izrādījusies auglīga – pērn uzņēmuma apgrozījums bijis par 36,38% lielāks nekā 2012.gadā. Latvijas tirgū tas audzis par 10,08%, eksportā – par 64,77%. Lai noturēt peļņu, liela uzmanība veltīta ražošanas izmaksu kontrolei un efektivitātes paaugstināšanai.

Kļūst par «savējo»

Mērķis ir kļūt par «savējo» noieta valstī. Pašiem savs uzņēmums valstī, kurā vēlas atrast noietu saviem ražojumiem, ir labākais tirdzniecības kanāls pat tad, ja ir sadarbībai atvērti dīleri, uzskata SIA VIA-S Modular houses valdes loceklis Jānis Akerfelds. «Tikko klientam ir darīšana ar vietējo uzņēmumu, viņš to uztver kā stabilu sadarbības partneri. Ja šī kapitālsabiedrība ir meitasuzņēmums ražotājam, kaut arī citā valstī, to uztver kā loģisku ķēdi, strauji ceļas uzticības līmenis un tirgus atveras vieglāk,» savā pieredzē dalās uzņēmējs. Katrā valstī, protams, ir savi likumi, sava uzņēmējdarbības vide. Jauna uzņēmuma dibināšana prasa lielākus ieguldījumus īstermiņā, taču ilgākā laika posmā tie noteikti atmaksājas. Savs uzņēmums nozīmē arī zīmola nostiprināšanu, piebilst uzņēmējs. Liela loma sadarbībā ar klientiem ir arī iespējai uzrunāt potenciālos pircējus viņu dzimtajā valodā. Via-S Modular houses speciālisti spēj sazināties latviešu, lietuviešu, krievu, angļu un zviedru valodā.

Skatās uz Norvēģiju

Jautāts par moduļu māju ražotāja nākotnes plāniem, Jānis Akerfelds norāda, ka tagad galvenais ir nostiprināties Lietuvā, kas ir salīdzinoši liels tirgus, stabilizēt tur uzņēmuma darbību. Plānots arī plašāk apgūt Norvēģijas tirgu, kur tikko pabeigta pirmo Grobiņā ražoto moduļu māju montāža. Jautāts, pēc kāda tipa mājām šobrīd ir lielāks pieprasījums, uzņēmuma vadītājs atzīst, ka pieprasījums katrā valstī atšķiras. Baltijas valstīs vairāk pieprasa industriālās moduļu mājas – kafejnīcām, birojiem, futbola klubiem, stadionu tribīnes, savukārt Skandināvijā joprojām esot pārapdzīvotības problēma, tāpēc tur ir liels pieprasījums pēc dzīvojamām mājām, vasarnīcām. «Kā zināms, daudz latviešu, lietuviešu, poļu brauc strādāt uz Skandināviju un viņiem visiem vajag kaut kur dzīvot,» daļu mērķauditorijas min J.Akerfelds. Apgūstot jaunus tirgus, uzņēmums nevar iztikt bez kredītlīdzekļiem, tie ir pakļauti ārvalstu valūtu kursu un procentlikmju svārstībām. Tāpēc pastiprināta uzmanība tiek veltīta finanšu risku vadībai, lai minimizētu potenciālo negatīvo ietekmi uz uzņēmuma darbību, kā arī tiek ievērots, lai nepieaugtu likviditātes risks.

Konkurence stimulē

Konkurence šajā nišā ir liela, atzīst Via-S Modular houses vadītājs. «Veselīga lieta – dzen visus uz priekšu, uz attīstību,» apgalvo J.Akerfelds. Grobiņnieku priekšrocība ir tā, ka visa māja – jau gatava – top ražotnē. «Transporta izmaksas mums varbūt ir lielākas nekā tiem, uri saražo un eksportē blokus, bet montē tos objektā. Taču rezultātā esam ieguvēji, jo patērētais laiks objektā Dānijā vai Norvēģijā mums ir daudz īsāks,» norāda uzņēmējs, piebilstot, ka ikviens taču priecātos, ja pie vasarnīcas tiktu triju dienu laikā.

DB rakstījis, ka portatīvo mājiņu idejai VIA-S pievērsās jau 2005. gadā. Sākumā restaurēja lietotas mājiņas, pamazām sākot ražot tās paši. 2007.gadā uzņēmums uzbūvēja rūpnīcu Grobiņā, kurā sāka ražot pārvietojamus birojus, pirtis, noliktavas, vasarnīcas, kā arī kompleksus, kas sastāv no vairākām savstarpēji savienotām moduļveida konstrukcijām. 2009.gadā notika uzņēmuma restrukturizācija un tika reģistrēta SIA VIA-S Modular houses.

Izsolīs "Latvijas Krājbankas" īpašumus

21.05.2014

Par 13 000 eiro kukuļa ņemšanu aiztur Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta pārvaldes amatpersonu

22.05.2014

Vēlaties uzzināt, cik lielu kredīta summu varat saņemt?

  • Iegādājoties mājokli jaunajā projektā, finansējuma apjoms līdz 85% no īpašuma tirgus vērtības.
  • Ar valsts garantiju finansējums var sasniegt līdz pat 95% no Jūsu nolūkotā mājokļa tirgus vērtības.
  • Pieteikties valsts garantijai Altum programmas ietvaros var jaunie speciālisti ar augstāko vai vidējo profesionālo izglītību vecumā līdz 35 gadiem, kā arī ģimenes, kuru apgādībā ir bērni līdz 23 gadu vecumam (ieskaitot).
seb_house

Atrodi iedvesmu sava mājokļa iekārtošanai!

Homer ir pieejamas tūkstošiem interjera dizaina idejas Tavam mājoklim, birojam vai vasarnīcai.

  • Interjera dizaina attēlu galerijas un 360 virtuālās tūres
  • Izveido un dalies ar savu interjera dizaina ideju grāmatu
  • Pārlūko produktus no vairāk nekā 100 mēbeļu veikaliem, kas ir jau pievienojušies Homer

Lasītākās ziņas

1

Iespēja iegādāties elegantu privātmāju Jūrmalā, kurā aug pašiem savs olīvkoks

2

Dzīvokļu pircēji atgriežas – kļuvuši jaunāki un apdomīgāki

3

Trīs ekskluzīvi īres dzīvokļi vilinošajā Āgenskalnā

4

Viesu nams ainaviskā vietā Kurzemē gaida jaunus saimniekus

5

Rīgā samazinājies pārdošanā piedāvāto dzīvokļu skaits

6

Kopš gada sākuma dzīvokļu cenas Rīgā palielinājušās par 3,2%

City24 redaktora izvēle

alt

Trīs vasarnīcas, kur vēl šovasar izbaudīt brīvdienas pie dabas

alt

Vecrīgas valdzinājums, elegance, plašums – dzīvoklis Kungu ielā

alt

Kontrastu ielenkumā: Ķīpsalas stāsta turpinājums projektā "Riverstone Residence"